fredag 13. juni 2014

Restegarnjakke/eksamensperiodejakke

Endelig er den ferdig, jakken jeg har holdt på med i flere måneder! Aldri har jeg brukt så lang tid på et prosjekt, og skylden gir jeg til eksamensperioden - derav navnet "eksamensperiodejakke". Den ble påbegynt i den spede begynnelse av eksamensperioden, og ble ferdig to uker etter at siste eksamen var levert. Det tok med andre ord alt for lang tid!

Jakkens bunnfarge er strikket i Silja Strømpegarn, mens mønsteret er forskjellige garnkvaliteter hentet fra mitt garnlager.


Strikkefakta:
Oppskrift: Fra mitt hode
Garn: Silja Strømpegarn og diverse garnrester
Pinner: 3 og 3,5 mm

På pinnene har jeg nå en julegave til ei lita jente som begynner på skolen til høsten! Hun skal få en Islender i hvit og rosa, slik at hun kan holde seg varm og god på skolen i januar.

- G

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar